Skip to main content

Vänstern i vården – Kry polisanmäls gång på gång

Denna vecka har vi delat ut Vänstern i vården i Älvsjö och i Fruängen. Här hoppar inga halta löss! Eller hur Christina, Vendela, Maria, Rodrigo och Johanna?!

Väljarna rankar vårdfrågan högst

Det saknas personal på sjukhusen ; därför står 80.000 i kö för operationer ex . Det saknas Intensivvårdsplatser – vad händer vid en ny pandemi ?
Psykiatrin går på knäna vilket innebär att ex de som behöver samtal inte får det. Den SD beroende regeringen satsar på miljardärer – inte på sjukvården. Vänstern vill att sjukvården ska få mer resurser ; fler anställda ex . Vi lägger tillbaka resurserna för läkemedel så att du inte ska tvingas välja på läkemedel el hyra. Mår du psykiskt dåligt måste du få snabb hjälp. Vården den viktigaste valfrågan. Läs mer här: https://vansternivarden.se/stockholm/

Fira in året som gått tillsammans med alla fina medlemmar i Älvsjö-Fruängen, och även grannföreningen Liljeholmen-Hägersten. Det blir sång och musik, politik, diskussion och härligt umgänge!

När? Onsdagen den 14:e december

Var? Agnes Lagerstedts gata 6 i Fruängen

Mat? Vi bjuder på middag

Frågor? Ring Maria Schön 076-1881835, eller Leo Müller 073-8789912

Anmäl dig här senast 13:e december

Kom med i valrörelsen!

Vi behöver alla medlemmar som vill och kan engagera sig och vi blir så glada om du vill vara med. I stort och i smått!

Alla kan göra någonting och tillsammans kan vi göra stor förändring och övertyga folk att det behövs vänsterpolitik för att bromsa klimatförändringarna, trygga välfärden och bygga en bättre värld!

Du hittar alla kommande aktiviteter i kalendern.

Nooshi Dadgostar om NATO

”Sverige har varit militärt alliansfritt i över 200 år, en väg som har hållit vårt land utanför krig. Detta vill Socialdemokraterna nu kasta över bord. Och det ska efter en oerhört hastig process där väljarna inte haft någon chans att ta ställning.”

Läs hela Nooshis text HÄR

Medlemsmöte om kommunpolitik!

Välkommen till medlemsmöte om kommunalpolitiken! Tisdag den 19:e maj

Vem gör vad i kommunen? Vi kommer att prata om kommunens organisation och ansvarsfördelning, högerns budgetar och deras konsekvenser. Stockholm är en av landets mest privatiserade städer – vad innebär det för politiken och hur har det märkts i Coronatider? Vad betyder sammanslagningen mellan ”våra” stadsdelsnämnder och vad håller högermajoriteten på med?
Kort sagt blir det en grundkurs och politisk lägesrapport, med Mattias Håkansson (gruppledare Älvsjö) och Maria Ljuslin (gruppledare Hägersten-Liljeholmen och ledamot i kommunfullmäktige).
Mötet genomförs digitalt på grund av pandemin.

Installera Zoom på din dator eller mobil i god tid innan mötet. Har du tekniska problem så ring Maria Schön: 0761881835

➤ DATUM: 19 maj
➤ TID: kl.18.30-20.00.
➤ PLATS: Online
➤ LÄNK: https://us02web.zoom.us/j/75389138083?pwd=ZFYvRk55Wm5EM0lwU0JPVUxnQnMwZz09&status

Hjärtligt välkomna!

Lyckad skogsvandring

Den 4 november ordnade lokalföreningen en väldigt lyckad guidad skogsvandring i Solbergaskogen. Ungefär 40 vuxna och barn deltog i vandringen och lyssnade till vår kunnige guide.

Vi fick höra om skogens äldsta träd (Solbergaskogens eget Old Tjikko) där tandvärk botats, om höghus för mesar, behovet av ökade satsningar för att bevara den biologiska mångfalden, misslyckade grönkompensationer och mycket mer.

Vår vilja att även Solbergaskogen ska bli naturreservat kvarstår och växte ytterligare.


Bild på skogens eget höghus, där hackspetten förberett för mesarna.


I södra delen av skogen från Solberget syns lyftkranarna från byggena vid Kabelverket.