Skip to main content

Vänstern i vården – Kry polisanmäls gång på gång

Publicerad: 27 november 2025

Denna vecka har vi delat ut Vänstern i vården i Älvsjö och i Fruängen. Här hoppar inga halta löss! Eller hur Christina, Vendela, Maria, Rodrigo och Johanna?!

Väljarna rankar vårdfrågan högst

Det saknas personal på sjukhusen ; därför står 80.000 i kö för operationer ex . Det saknas Intensivvårdsplatser – vad händer vid en ny pandemi ?
Psykiatrin går på knäna vilket innebär att ex de som behöver samtal inte får det. Den SD beroende regeringen satsar på miljardärer – inte på sjukvården. Vänstern vill att sjukvården ska få mer resurser ; fler anställda ex . Vi lägger tillbaka resurserna för läkemedel så att du inte ska tvingas välja på läkemedel el hyra. Mår du psykiskt dåligt måste du få snabb hjälp. Vården den viktigaste valfrågan. Läs mer här: https://vansternivarden.se/stockholm/

Uppdaterad: 27 november 2025